اطلاعات پروژه
- مکان: ایران - تهران
- دسته : صنایع تولید کفش
جزییات پروژه
وقتی حاج میرزا علی اکبر عرب از سال های 1305 شمسی در حجره خود به تولید کفش مشغول بود کسی فکر آن را هم نمی کرد تا سه نسل بعد یکی از بزرگترین کارخانه های کفش ایران آینده خود را در گذشته حاج میرزا علی اکبر جستجو کند شغلی که تا سه نسل بعد هم […]
جزئیات بیشتر پروژه
وقتی حاج میرزا علی اکبر عرب از سال های 1305 شمسی در حجره خود به تولید کفش مشغول بود کسی فکر آن را هم نمی کرد تا سه نسل بعد یکی از بزرگترین کارخانه های کفش ایران آینده خود را در گذشته حاج میرزا علی اکبر جستجو کند شغلی که تا سه نسل بعد هم دنبال شد و اکنون گام در جهانی شدن برند خود بر میدارد. حاج میرزا علی اکبر عرب متولد محله خیابان خراسان تهران یکی از قدیمی ترین مناطق این شهر بودند که دستانی توانا در تولید کفش و چشمانی پاک مقدمه ای بود برای آینده ای بزرگ. زمانی که حاج صادق عرب فرزند ایشان نیز به دنیا آمد و در آینده ای نه چندان دور دنباله روی فعالیت های پدر شدند و نسل دوم خانواده عرب نیز به شغل کفش فروشی مشغول شدند. نسل سوم خانواده عرب با بدنیا آمدن محمد عرب گامی مهم در صنعت کفش برداشتند . محمد عرب در سال 1340 به دنیا آمد و در سال 1358 شروع به کارش را با کفش آغاز کرد، تجربه ای که تا سال 62 به طول انجامید. در سال 64 جرقه های برند شیما در خانواده عرب ایجاد شد، در محلی که اکنون کارخانه اصلی شیما را در خود جای داده است کارگاه کوچکی با یک دستگاه و دو کارگر به راه افتاد تلاش محمد عرب و اعتبار حاج صادق زمینه را برای نخستین موفقیت ها آسان ساخت، اولین مجموعه ساخته شده توسط این کارگاه کتانی های ” مونیخ” بود، چندی بعد این کارگاه نوپا ماشین هایش را به هفت دستگاه ارتقاء داد و تولیدش را به روزی ده هزار جفت کفش رسانید، تلاش پیاپی و اهمیت دادن به فن آوری های نوین موجب شد تا مدت زمان کوتاهی نگذرد و شیما در دنیای کفش ایران متولد شود.
این کارخانه با مارک تجاری شیما توانست در کوتاه ترین زمان ممکنه و با عبور از همه سختی ها در سال 72 اولین محموله صادراتی کفش خود را به باکو ارسال کند. اعتماد آذربایجانی ها به محصولات شیما موجب شد تا به مدت یک دهه شیما به آذربایجان به طور متناوب صادرات داشته باشد، به زودی محصولات شیما به دیگر کشورهای منطقه باز شد و ازبکستان,قزاقستان,تاجیکستان,ترکمنستان,ارمنستان نیز به سرعت به جرگه طرفداران و مصرف کنندگان شیما پیوستند. اکنون شیما در تاریخچه خود درست در زمانی که تحریم ها گلوگاه تولید را تنگ نموده اند و هجمه محصولات چینی آسیب زیادی به بازار کفش رسانی رسانده بو، به کشورهای عربستان، روسیه، افغانستان ، عمان، الجزایر ، کوبا و عراق نیز صادرات خود را ادامه داد. همکاری با کمپانی های معتبر آلمانی و ایتالیایی جهت طراحی قالب های کفش های شیما و به روز رسانی ماشین آلات در طی این سالها موجب شد تا این کمپانی زمینه سازی های خود را جهت تبدیل شدن به یک برند جهانی آغاز کند. سالها و تخصص و سابقه درخشان اولین جزء اساسی ساختار برند شیما شناخته می شود. در سالهای 91 و 92 با ایجاد بخش بازاریابی مقدمات حرکت در تبدیل شیما به یک برند جهانی با طراحی کتابچه هویت این برند BRAND IDENTITY BOOK فراهم شد همانند بسیاری از برندهای بزرگ جهان اکنون شیما مجهز به یکی از کاملترین کتابچه های هویت برند می باشد. روح کلی و یا DNAمحصولات شیما پوشش دادن جامعه عمومی و خریداران قشر MASS MARKET که بیش از 91 درصد افراد جامعه را پوشش می دهند می باشد. دکوراسیون متحد و پویا و نیز وجود برنامه های بازاریابی در دو فصل بهار و تابستان (S|S) و نیز پاییز و زمستان ( F|W) به صورت جداگانه و همچنین طراحی برنامه های پروموشن PROMOTION فصلی وجه تمایزیست اکنون برای برند شیما.